30 maj, 2014

Fredag.

Idag åkte vi ner på den traditionella Vårmarknaden som är varje år o varje år säljer de samma saker.

Anledningen till att vi över huvudtaget åker ner är för att gubben ska få köpa finska munkar.
Men gissa om han blev besviken då de inte var där i år...de som ALLTID stått på samma ställe. Typiskt.

Jag passade på att kila in på Kappahl för att kika på shorts o jösses vad dyrt det blivit med barnkläder. Gick vidare till Lindex o hittade 3 för 2 så det blev 2 t-shirts o 1 par shorts.

Jag är sen länge sugen på en ny vagn. En smidigare sittvagn/sulky o åkte o kika på Beginners i Knalleland o döm av min förvåning då vagnarna bara är testade i upp till 15 kg. Men hallå...Vår lille kille väger 15 kg nu o kommer ändå behöva en vagn i ca 1 år till.
Finns vagnar som är testade upp till 18 kg men de kostar 2000 kr mer. Blir till att kika runt.

I em passade Jörgen på att städa bilen. Detta för att vi ska på en weekend i Lund nästa helg. Han tycker bilen ska vara vårfin. 

Ikväll blir det en lugn kväll. Vi ska äta färskpotatis o jordgubbar. Mumsigt.

1 kommentar:

  1. Så kul att du börjat skriva igen.
    Oj sånt har inte jag tänkt på med vikten. En sulky ska väll oftast hålla till 4 åringar.
    Vist var det du som gjorde den gula röran/såsen på återträffen? Kan man få receptet på den?
    Det var så kul att ses igen. Tiden gick alldeles för fort bara. Kram

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!