01 juli, 2014

Äntligen.

Äntligen fick jag gräset klippt.
Efter intensivt regnande o arbete så har gräset hunnit växa endel. Jörgen påpekade att det kommit upp många Humle
blomster o jag fattade ingenting.
"Ja, blommor som humlor gillar."
"Va??"
"Ja, de på gräsmattan. Humlorna surrar jämt runt dem."
"Du menar klöver?"
"Är det så de heter? Jag har kallat dem Humle blomster sen jag var liten."
Ha ha ha.. Visst är min man allmänbildad men kan inte mycket om växter.

Gubben, nu är Humle blomstern borta ;)

Mer regn väntas under dagen.
Så länge jag jobbar så är det bara skönt med regn. Eller?

Vi hade även idag sällskap av en lite groda. Oscar tycker det är spännande o jag är livrädd att råka köra över den med klipparen men skyddade den med en av alla leksaker dom vi har ute.

Efteråt lekte Lille bus med sin mini- vattenkanon o började spruta på mig.
Det slutade med vattenkrig o jösses va vi skrattade ihop. Härliga busiga unge.

Nu myser vi framför Bamse o varsin banan. Lite blöta efter vår lek så nu ska vi bara torka upp för att sen gos-mysa lite. Sova middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!