09 oktober, 2014

Bekvämt.

Oj vad bekvämt eller är det lathet?
Nä, väljer att kalla det bekvämlighet eller varför inte lyx?

Har länge funderat över att testa matleverans av veckohandlingen från någon butik men inte riktigt vågat.

Igår tog vi mod till oss efter en bra recension av en FB-vän.

Vi klickade hem våra varor vi ville ha från coop online på 15 min. Idag kom de hem o den enda ansträngningen av denna handling var att plocka upp varorna.

Detta kommer vi göra igen för det är inte roligt att storhandla med en 3åring som inte lyssnar.
Tänkte att slippa julstressen i butik o bara komplettera vid behov.

Hemleverans kostar 50 kr på Coop o 90 kr från Ica. Vart man än väljer är ju upp till var o en men jag tror man tjänar på detta i längden då man inte köper en massa onödigt. Vilket sker oss ofta, tyvärr.

2 kommentarer:

  1. Det är billig lyx som man kan unna sig. Fast vi handlar ännu som vanligt. Våra grannar handlar från Mat.se. Tror de levererar gratis vid köp över 500. Men vet inte om de levererar till Borås då jag tror det är ett Göteborsföretag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. mat.se levererar tyvärr inte i Borås men med rabatter från Coop tjänar man in leveranskostnaden på 50 kr.
      Toppenbra :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!