02 oktober, 2014

Efterrätt.

Dagen har gått fort.
Fort som vanligt en ledig dag.
Imon väntas jobb igen.
Hela helgen kommer spenderas på jobbet o jag ser på något knasigt sätt fram emot detta. Vet ju att jag är ledig i 2 dagar efter helgen så det är mycket lättare att jobba då.

Visst är det mysigt med lediga helger o att få vara med familjen men lugnet som infinner sig på jobbet är behagligt.
Det är inte samma rush som på vardagar.
Inga förberedelser för patienter inför ex operation, undersökningar o div olika ingrepp. Nu är absolut inte alla helger lugna men ibland händer det. Jag har bokat en lugn helg, håller tummarna stenhårt för att det blir så.

Dagen här hemma har annars varit lugn.
Vilat, vilat o vilat igen.

Fick ett ryck under em o slängde ihop en äppelpaj till efterrätt.
Vi äter annars aldrig efterrätt, bara vid festliga tillfällen. Men ibland överraskar
jag.
En kopp kaffe o paj efter maten gjorde sitt. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!