07 oktober, 2014

Värre.

Min förkylning har blivit värre.
När jag vaknade i morse fick jag inte fram något utan lät verkligen som en kråka.

Mitt humör är inte det bästa.
Min kraft är inte det samma.
Min ork är som bortblåst.

En jobbig förkylning som hade däckat den starkaste man som finns.

Min man var söt när han kom hem.
Vi åt middag, sen åkte han iväg i närmare 2 timmar för att jag skulle få lite lugn o ro. Oscars tristess o energi är inget jag mäktar med nu så egentid o framför allt tystnad var underbart.
Kärlek.

Nu hör jag hur mannen i mitt liv läser saga på övervåningen o jag är bortskämd med att han alltid nattar vår Lille bus.

En lugn kväll väntar med te, halstabletter o lite citrus o det verkar som om jag blir hemma från jobb imon men det får natten utvisa.

1 kommentar:

  1. Jag känner igen mig där. Ta hand om en sjuk liten men som ändå har ork till bus, när man själv är sjuk, trött och orkeslös. Inte alltid man känner sig som värdens bästa mamma. KRam och krya på dig

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!