02 mars, 2015

Yollibox

För några veckor sen la jag upp en bild på Instagram på frukt med kvarg o Yollibox var en utav de som gillade bilden.
Kikade in på deras sida o det visade sig vara 2 svenska tjejer som tillverkar Frozen Yoghurt.
Kikade snabbt på nätet om det säljs över hela Sverige eller bara i Stockholm?
De finns överallt.
Hittade mina på City Knalleland men finns även i de övriga Citybutikerna o Maxi.
Eftersom jag åt Frozen yoghurt för första gången i Malmö i somras o föll som en fura var jag ju givetvis tvungen att köpa.
De är rätt dyra.
I prisklass som Ben&Jerrys men nu är det kampanj på City o fick de för 19.90 styck.
En liten skål till kaffet va gott o fräscht.

Mitt omdöme är:
Fräscha smaker o smakar "rent".
Låt den smälta lite så blir smaken ännu bättre.
Hade varit kul om den var lite lösare i konsistensen. När man äter Frozen Yoghurt i butik så är de som mjukglass. Förstår att det är svårt att leverera mjukglass men hade varit gott.
Slutligen så blir det 5 poäng av 5.

Kika gärna på yollibox.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!