27 augusti, 2014

Skön dag.

I tidigare inlägg skrev jag om matlådorna som jag förberett inför hösten.

Efter det så gjorde jag en Kålpudding o var givetvis tvungen att smaka o jag skojar inte men denna är nog den godaste jag gjort.

Eftermiddagen har spenderats ute med Lille bus. Eftersom gubben klippte gräset igår så kunde jag istället luta mig tillbaka o njuta av en kaffe.

Härligt att det är sol istället för en massa regn o planteringen som vi gjorde iordning för ca 2 v sen har klarat sig (bilden).

Har börjat kika lite på nätet på blomsterlökar o ska nog testa att beställa. De har lite större utbud än vanliga affärer o oftast billigare.
Finns inget bättre än att se lökar/fröer gro som man planterat själv o att de sen blommar är ju bara så fint.

1 kommentar:

  1. Har varit dålig på att kommentera det sista, men jag kikar in här. Mysigt med att ha ett intresse i blommor. Jag är ju själv vansinnigt dålig på det.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!