29 september, 2014

Helgen i Stockholm.

Så gott, ack så dyrt men
man måste få unna sig.
 

Ni som följer mig via Instagram eller Facebook, (bloggen mé) vet ju att helgen spenderats i Stockholm.

Efter 10 långa månaders väntan då vi bokade biljetterna var det då äntligen dags för musikal.
Senast var vi uppe i april då vi såg Sweeney Todd. Även den med Peter Jöback. Underbar.

Hotellet i Hammarby Sjöstad.


Fredagen åkte vi upp, spenderade kvällen på hotellet o bara var. Åt en god kycklingsallad som jag förberett hemma o skålade in helgen i varsin Rom o cola.


Lördagen började med en god frukost o det är så skönt att slippa laga sin egna mat o diska.
Fm spenderades i ett shoppingcenter vid Sickla. Tänkte åka in till City men eftersom vi inte kunde spendera hur många timmar som helst på stan så valde vi ett närliggande område.
Shoppade o fikade o hade allmänt mysigt då det bara var Jörgen o jag. Händer inte allt för ofta.

Tur att vi var ute i god tid på kvällen då föreställningen skulle visas för det var vägbygge i city o vår GPS envisades med att vi skulle ta en avstängd väg så efter lite svettningar i rusningstrafik kom vi dock fram.



Cirkus, Stockholm.

Vilken show!
Att sitta på 2a raden gjorde att vi hade väldigt bra utsikt. Väldigt bra.
Vilken musik, så underbara texter o kanonmusik gjord av Fredrik Kempe/Jonas Gardell.
Vilka artister o inte visste jag att Johan Glans kan sjunga. Han hade förövrigt klockrena kommentarer o fick in en o annan stand-up replik som gjorde att man stundvis kunde vika sig av skratt.
Måns Möllers karaktär var urskön, en talangscout som drog sköna vitsar o liknelser med Bert Karlsson.
Jonas Helgesson är en stjärna på hjul, vilken kille. Bara för att man föds med en cp-skada så behöver man inte vara talanglös. Han gjorde en väldigt gripande scen med Peter som gjorde att jag hade nära till tårar o Peter sjöng den populära låten "Annars vore jag inte jag".

Häftig show med andra ord o att se Helene Sjöholm sjunga är som en dröm. Vilken röst o hon kan sjunga utan att ens få det att se jobbigt ut, så duktig.

Jöback då.. ja Peter. Snygg som bara den.
Vilken stjärna o vilken man. Han har ju sen flera år tillbaka varit en idol till mig o jag häpnas varje gång jag ser honom uppträda. Att klä ut sig till kvinna i sin roll o dansa twist i höga klackar är ta mig fasen inte illa. Han är ju bara så bäst med hans kollegor runt sig som var superduktiga sång o dansare gjorde detta till en minnesvärd kväll.










OM du har möjlighet att se musikalen så åk till
Cirkus i Stockholm.
Det är värt varje öre men åk för GUDS skull INTE om du INTE gillar schlager för musiken o hela musikalen är just
SCHLAGER
så det skriker om det.
 
Mmm...för hotellfrukost o servicen att slippa göra den själv.
 

Söndag bjöd på en go frukost o sen hemfärd. Åkte 8.15 från Stockholm o var hemma 12.18.
Stannade endast en gång för tankning o resan både upp o ner gick galant.

WOW vilken helg. Kort sagt.
Kommer kunna leva på detta länge (hoppas jag). Vardagen gör sig iofs snabbt påmind med tvätt, städ o böljbyten men det är ju så man lever.

"Livet är en schlager" men kanske inte jämt ;)

2 kommentarer:

  1. Låter som en kanonhelg. Å vilka artister. Hade kunnat tänka mig en stå upp show med Johan Glans, tycker om det mesta med han. Peter han är bra han med. Har bara sett en julkonsert med honom.
    Såg gott ut med hotellfrukost med. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade verkligen en toppenhelg o jag har ändrat mig när det gäller Johan Glans, på ngt sätt har jag haft lite svårt för honom men nu älskar jag honom. Störtskön humor o duktig.

      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!