09 september, 2014

På bättringsväg.

Den förkylning är dryg.
Är dock på att bli bättre vilket är skönt.
Nätterna är värst, får hostattacker.

Igår åkte vi iväg gubben o jag o förtidsrösta i Knalleland då helgen är bokad till annat skoj.
Känns skönt att det är gjort. Är dock väldigt trött på alla inlägg/statusar som finns på Facebook... jag läser inget av dessa inlägg. Orka liksom.
 
Passade även på att köpa lite mjölk när vi ändå kom iväg utan Lille bus o gissa om jag blev glad när jag såg att Satsumas har landat i fruktdisken.
Älskar dessa citrusfrukter o kan äta flera stycken framför tv.
De va lite sura men det gillar jag. Blir ju ännu godare om någon månad o då börjar frosseriet.

2 kommentarer:

  1. Vi är sjuka här hemma med, ingen vidare.
    Jag längtar att få sätta tänderna i första clementinen, har gjort juice på apelsiner förra helgen, var så där. Men det blir ju godare längre fram.
    Måste fråga dig om dina fina Dahlior, var det från frö du odlat upp som eller var det lök? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh.. mina fina Dahlior. Älskar dem.
      De var frön när jag planterade dem, förgrodde inomhus o planterade ut dem när de var ca 5 cm.
      Hoppas du lyckas nästa år.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!