11 oktober, 2015

Överraskning.

Förra helgen överraskade jag min man.
Ni som är min vän på FB o följer mig på Insta vet att jag bokade hotell till oss.

Det var i lördags förra veckan vi lämnade barnen hemma för att åka till Trollhättan o kika på min syster o hennes killes nya hus.
Ett jättefint hus som passar dem perfekt o jag blev inte alls sugen på hus... inte alls (ironi).

När vi skulle åka hemåt igen så bad jag gubben min att öppna kofferten på bilen.
Där låg en resväska o han fattade ingenting?
Berättade att tösen o jag packat en väska i smyg för 1 natt på hotell.

Han blev glatt överraskad o hakade på idén direkt (hade möjlighet att avboka samma dag om han inte nappade).

Checkade in o blev genast besviken på rummet. Min man fick mig på bättre humör då han sa att vi ändå får en natt ihop utan tassande småbarnsfötter mitt i natten. Sova o prata ostört.

Efter en promenad på stan för att leta efter matställe samt en promenad utmed kanalen var det dax för mat.

Vi köpte med Thai o tog med till rummet (hade packat med papperstallrikar o bestick) o vi åt med god aptit. Det är inte som vår Thaimat hemma men helt ok.

Somnade tidigt o vaknade tidigt.
Åt frukost o jag bla bara måste ha äggröra som alltid finns på hotell. Gott.

Checkade ut redan 8.30 då vi ville hem till våra barn som vi båda längtade efter.

Trots shabbigt rum så var det mysigt med egentid. Nu får vi vänta till december då en weekend väntas i Tollered/Göteborg för att fira mig. Längtar redan!

2 kommentarer:

  1. Vilket fint hus!
    Å ibland kan jag längta efter en god hotellfrukost. Vi ska övernatta på Nääs fabriker i november. Mins du hur frukosten var där?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huset är jättefint :)
      Åh.. Nääs är vårat lilla smultronställe. Sov där senast i aug o ska dit 2 nätter i dec.
      Frukosten är jättebra på Nääs som allt annat. Har dock aldrig ätit middag på restaurangen men det kanske är dags i dec?
      Tror INTE ni kommer bli besvikna :)
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!