18 december, 2014

Chokladfudge.

Nu är det mycket tid som spenderas i köket o jag testar lite nytt godis.
Många gånger är det även så mycket godare än köpt.

Här kommer ett recept med få ingredienser o så lätt att göra.

Du behöver:
400 gr mörk choklad (jag tog ca 360 gr ljus o 40 gr mörk, gillar inte mörk)
1 burk kondenserad mjölk (397 gr)
1/2-1 dl hackad mandel

Smält chokladen över vattenbad o när allt är smält så häll i den kondenserade mjölken samt mandeln.

Blanda allt o häll i form som är täckt med bakplåtspapper o låt stelna i några timmar på sval/kall plats innan du skär lagom munsbitar.

Gott o lätt o nästa gång utesluter jag mandeln helt o väljer en len fudge.

Testa vettja!

1 kommentar:

  1. Jag fick slänga min jag gjorde. Den stelna inte tillräckligt. Får hoppas på min kola istället, se om den går skära i morgon.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!