17 december, 2014

Reflektion.

Detta är den mysigaste månaden på hela året. Vet att många håller med.

En tid vi kan överkonsumera i levande ljus o frossa i mys framför mysiga tv program o julstämning på hög nivå men en sak har slagit mig.

Varför lyser julstjärnor, ljusslingor o annan strömdrivande belysning hos endel dygnet runt?

Inte bara jag som reflekterat över detta i familjen o vi har inte för mycket fritid men när vi sitter i köket för frukost, lunch o middag så lyser det mitt på blanka ljusa dan.
Kanske miljonärer till grannar?
Endel har belysningen på även nattetid så det blir ju dygnet runt. Känns lite onödigt enligt mig.

Här tänder vi vid 16 tiden o släcker ALLT när vi lägger oss mellan 22 o midnatt o vi försöker ha så mycket led eller lågenergilampor som möjligt.

Hur gör du/ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!