13 mars, 2016

1 banan och 1 ägg.

3 tråkiga brunprickiga bananer låg ensamma kvar i den stora fruktskålen och jag hade inte hjärta att slänga dem.
Det fick bli lite bananpannkaka till frukost för mig och Oscar.
Jörgen är inte så förtjust i dessa så mer till oss andra.


1 banan och 1 ägg är allt som behövs.
Mosa bananen och vispa ihop med ägget.
Blir ca 7 st i plättjärn. Funkar att steka i stekpanna också men då lite krångligare.

Stek på medelstark värme i lite smör och ha inte i för mycket smet i varje plätt för då är det omöjligt att vända på.

Jag brukar äta mina med lite bär men idag orkade jag inte tina några från frysen så det blev istället lite vaniljsocker och det funkar hur bra som helst.



Har du inte testat dem så tycker jag du ska göra det för det är ju samtidigt så lätta att göra.
Snygga blir det då rakt inte men smaken är desto godare, dessa får man inte äta med ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!