13 mars, 2016

Extrajobb, soffa o Lördagsgodis.

Igår var en konstig dag men ändå så skön på något sätt.
Hela familjen vakande samtidigt, 5.45 och Oscar sov hela natten i sin säng (kommer alltid in till oss på natten).
Vid 7 tiden efter mys och prat i sängen så gick vi ner för att göra frukost.
7.13 ringer jobbet och frågar om jag kan hoppa in extra, det har blivit fel i räkningen av bemanning.
Jag ställde upp och hoppade snabbt in i duschen, sminkade mig, borstade tänderna, tog på mig och fixade håret. Gubben min slängde ihop 2 mackor till min frukost till jobbet och tog fram en lunchlåda ur frysen och sen begav vi oss.

Kaffet drack jag i bilen på vägen till jobbet.
7.42 stämplade jag in på jobbet, ombytt och redo för ett extrapass.

Måste varit rekord.
7.13 från samtal till 7.42 på avdelningen på jobbet.
Lite häftigt ändå.

Jobbet gick som en dans och det var en lugn och skön dag.

Efter jobbet hämtade gubben mig för vi skulle åka till Mio för att kika på soffa.
Finns en hel del att välja mellan men varför är alla soffor så djupa och mjuka??

Jag har korta ben o kommer knappt ur en soffa o att provsitta en massa soffor i täckjacka gjorde att svetten rann ner för pannan.
Till slut tog jag av mig jackan och först då blev det genast mer behagligare.

Hittade en soffa som föll oss i smaken och till ett vettigt pris.
Färg och strukturen på tyget var inte heller så svårt att välja, vi kom överens bland 100 olika tyger och lätt att hitta ändå.

Innan vi bestämmer oss så kommer vi åka en sväng till Ikea redan imorgon måndag för att provsitta deras soffor. Priserna skiljer sig inte så mycket men eftersom vi ska ha soffan i några år så vill man ju spana in fler alternativ.

Efter soffprovandet blev det en tur till Hemmakväll för till Melodifestivalen ville vi ha lite godis.
Det blev mer än lite, det blev lite väl mycket och till Oscars förtjusning givetvis.
Men varför är det alltid så att när man väl har godis hemma så är man helt plötsligt inte lika sugen längre??

Har nog hittat modellen på soffa på Mio som vi ev köper?
Nu ska bara utförande bestämmas men först en tripp till Ikea.



Den stooora godisskålen.


Känns som om det är lika mycket kvar dagen efter..
nu ser det inte lika gott ut längre hahaha :)

Ikväll väntas ännu ett extrapass då det fattas personal och det finns de som undrar hur man orkar men för mig är det lätt. Jag skulle ha varit ledig fredag - måndag och då är det lätt att hoppa in. Jag är ledig imorgon måndag och nästa helg väntas samma ledighet.
Pengarna spelar givetvis in också. När vi jobbar extra får vi 240% extra i timman samt helgersättning. Det innebär att på de ca 14 timmarna jag jobbar får ut över 4000 kr (tror t o m att det är mer)
Det lönar sig att jobba extra ibland och eftersom vi snart flyttar och jag har varit hemma pga ryggen så är det ett välkommet tillskott i kassan.
K A T C H I N G ! !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!