19 mars, 2016

Trollhättan.

Idag var vi bjudna på middag hos min lillasyster och hennes Jonas i Trollhättan.

Plockade upp min pappa på vägen och begav oss.

Ett vårigt Trollhättan välkomnade oss där vi både såg fjärilar o en fluga. Tänk vad glad man kan bli av att se en fluga... om någon månad vill man bara slippa dem.

Till middag blev vi bjudna på kycklingfilé fylld med mozzarella, parmesan, soltorkad tomat,  basilika inlindad i parmaskinka. Till det serverades tzatziki, fetaostsallad o klyftpotatis.
Allt var så gott. Åt med god aptit.

Kaffet intogs i deras uterum som värmdes så gott av solens strålar med en god bit Pinochiotårta (min favorit) fylld med lemoncurd toppad med jordgubbar. Mums!!

Mysigt att träffas nästan hela familjen och ta igen förlorad tid.
Avståndet gör att vi inte ses så ofta som vi vill så dessa träffar är uppskattade.

Tack familjen för en mysig dag o detta får definitivt göras om.

2 kommentarer:

  1. Mysig utflykt. Själv är jag rätt dålig på att samla ihop hela familjen, vi bor också lite utspritt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en supermysig dag och trevligt att träffas då det blir allt för sällan, tyvärr.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!