11 mars, 2016

Ofrivillig bloggtorka!

Förlåt för att inte det har skrivits några inlägg på ett tag. Inte för att det inte har funnits något att skriva utan det krånglar med mobilen.

Förra fredagen köpte jag o gubben oss varsin ny Samsung S6, fick ett bra erbjudande och pris som vi inte kunde ignorera. Nu är det ju det att jag inte kan blogga med mobilen, får se om jag får till det.
Mina inlägg skrivs oftast från mobilen då jag har den lättare till hands, ibland orkar man bara inte sätta på datorn. Om ni vet vad felet är så säg gärna till :)

Vad har hänt det senaste då??
Jo, jag har börjat jobba igen efter att ha varit hemma i 18 dagar med bla ryggskott. Det har gått bra att jobba men ryggen känns av lite då och då, bara till att ta det lugnt.

Igår fick vi besked om att Oscar har blivit erbjuden en plats på vårat 1a handsval när det kommer till byte av förskola (ska tydligen vara låååång kö och väldigt populärt så vi är superglada).
Detta kommer innebära en lättare vardag för oss då jag är bussresenär. Bussen stannar precis utanför och det är samma buss till förskolan som till jobbet som hem. Enkelt helt klart.

Vi packar och grejar (eller jag gör) lite varje dag. Vinden är halvt rensad och sista delen tar vi under helgen så är vinden tom sen. Skönt. Det blir mycket till tippen, Blocket samt skänkes. Man kan ju defintitivt inte spara allt.

Igår fick vi vårat nya 12 veckors schema, vi lägger önskeschema där vi får lägga turer som vi vill och de justeras så att det finns folk på alla pass. Eftersom jag varit sjuk har jag missat deadlinen men lyckades få ihop ett superbra schema. Har tagit lite semester i samband med flytt vilket gör att jag är ledig i 11 dagar totalt vilket gör att man inte behöver packa upp på en helg. Jörgen är ledig 9 dagar och dottern 4 så vi ska nog få ihop det bra med flytt. Vi längtar så in i norden nu. Men än är det några dagar kvar.

49 dagar kvar för att vara exakt.




Här spenderar vi kvällarna framför tv:n.
Kaos på ena sidan och mindre kaos på andra plus en nakenfis som leker på mattan.
Det tråkigaste nu är att lusten till att städa är borta, blir lätt med trasan och dammsugaren för dammigt blir det ju fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!