16 mars, 2016

Kompledigt och kaffe.

Nu sitter jag här i köket där vi för tillfället har vår dator, mitt i flyttkaoset och gör ett inlägg med en färsk rykande kaffe från vår lilla färgklick i köket.

Denna dagen blev lite lustig. När jag kom till jobbet så visade det sig att det var gott om folk o patienterna var inte nämnvärt tunga så jag tog bussen hem igen och tog lite komp ledigt.

Jag har hunnit med att städa båda våningarna (som för tillfället bara är lite dammtorkning och dammsugning), tvättat 2 maskiner, bytt våra lakan i sängen, gjort köttfärssås som vi ska till middag, packat lite, plockat ur diskmaskinen, ätit omelett framför mitt favvoprogram som är ".
"Husdrömmar".
Älskar den serien och den har en sån där goodfeeling på mig, blir glad av att se den.

Kul att jag får lite gjort när jag är själv hemma och inte har en liten som stör med diverse frågor eller önskemål.
Snart ska jag hämta den lille från dagis. Får kanan mig iväg på isbanan som ligger på stigen som vi brukar ta till dagis. Fruktansvärt hal men lat som jag är som inte orkar gå runt området får halka iväg.

Här är familjens tillskott.
Har haft en vit tidigare som hade gjort sitt och köpte oss en ny färgklick
till det nya boendet och självklart går den varm hos oss.
I veckan kommer en leverans med lite olika kapslar i olika smaker,
fick 200 kr rabatt via tassimo.se och givetvis klickade jag hem lite nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!