18 mars, 2016

Ledig fredag o sol.

Ledig dag 1 av 4.
Att börja fredagen med att gå ut redan vid 9 efter att jag dammsugit var riktigt skönt.

Satt på framsidan o njöt av solen efter att jag sopat carporten samt slängt ut lite snö från gräsmattan i hopp om att hjälpa våren på traven. Känns som om våren är på väg med stormsteg. Knoppar syns lite här o där o fåglarna kvittrar för fullt.

Det ljusnar tidigt på morgonen o det är fortfarande ljust till kvällen vilket gör att energin börjar komma tillbaka efter vintertröttheten.

Dagen har passerat o nu är kvällen här.
Ikväll blev det ost- & skinkpaj till middag.
Ibland misslyckas man med bpde smak o utseende men denna pajen blev så god.
Har gjort den hundra gånger innan o vi älskar den. Massa ost o massa sallad till blir mums.

Helgens planer börjar med en tripp till Trollhättan imorgon lördag. Min syster vill så gärna bjuda på påskmiddag men eftersom jag jobbar hela påsken så tar vi det det denna helgen istället.

Söndag innebär flyttstök.
Det ska rensas o kastas på tippen.
Är lite jobbigt att gubben o jag går om varann i jobbet vilket gör att vi inte kan göra så mycket ihop. Jag kommer jobba 3 helger i rad nu o det ställer till det lite så nu framöver måste vi greja efter jobbet istället.

43 dagar kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!