16 juni, 2014

Besök.

Jobbhelgen är över o snart likaså min lediga dag.
Hade mycket planer för dagen men fick aldrig riktigt något gjort.

Tvättade i och för sig 1 maskin tvätt.
Städade nedervåningen för det planet blir alltid stökigast.
Frostade ur frysen så nu är det bara boxen kvar.

Em har vi spenderat ute i solen.
Det är inte lika varmt ute men för mig räcker det med 20-22 grader så man orkar andas. Hatar när det blir klibbigt o att man blir svettig från att flytta sig från köket till storarummet.
Nä, nu är det perfekt.

På baksidan har nu min favoritblomma börjat gro o det är så kul att se att ett litet frö börjar växa.
Ser fram emot blomningen.
Dahlia.
Ljuva Dahlia.

Vi har även haft besök av Herr Groda.
Söt men lite läbbig o grannpojken var lika fascinerad som Lille bus.
Vi släppte ut det lilla livet o den hoppade glatt iväg.

Imon väntar jobb igen o jag längtar redan till helgen då jag är ledig.

2 kommentarer:

  1. Har också planterat en Dahlia år. Din var så fin förra året du hade. Min har inte kommit så långt ännu. Rådjuren var på den när den hade kommit upp i början.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa Rådjur :( Hoppas den återhämtar sig o växer till sig.. min har växt ännu mer sen bara i måndags då jag tog kortet. Kul.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!