03 juni, 2014

Regn.

Sista dagen på min långledighet har snart passerat o vaknade till en mulen dag.
Skönt med mindre bättre väder för idag var jag trött.

Tvättade 2 maskiner på morgonen o gick sen o vilade med Lille bus i över 2 timmar.

Em spenderades ute i regnet.
Bara att slänga på stövlar o gå ut.
När vi väl va ute slog det mig att vi inte har något regnskydd till vår sulky som vi nu ska använda till dagis då vagnen vi använde innan ska säljas.

När gubben kom hem blev det en sväng till Babyproffsen o vi köpte regnskydd.
Det blev mer än så.
Vi köpte även en ny vagn.
Det blev en Emmaljunga scooter 2.0

Vi var oroliga över vikten på Oscar men försäljaren sa att vagnarna tål upp till över 20 kg.
Anledningen till maxvikt är för att vagnar inte tål liggande läge med ett tyngre barn (vältrisk) o Oscar har aldrig liggläge eller sovit i vagn så vi är inte oroliga.

Provade vagnen lite snabbt hemma o den kändes bra att köra. Till helgen blir det storpremiären under vår weekend.

1 kommentar:

  1. Vad kul att ni hitta en vagn. Hoppas ni kommer trivas med den. Jag är nöjd med min, det ända som är minus är att korgen under är mindre än den vi hade på rese sulkyn.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!