13 juni, 2014

Sommarlov.

Idag får många barn sommarlov.
Idag tar de snart vuxna barnen studenten.
Vart tog tiden vägen?
Minns min egna student 1993 som om det vore igår.
Jag gick Handel- & kontor.
2 år på Bergsäter. 
Jag var redan då ihop med min stora kärlek o idag är vi gifta.
Han var med mig på min dag o står än idag vid min sida.
KÄRLEK.
Tänk vad lite man ändå visste om livet efter skolan.
Vardagen rullar i gång med en gång.
Tryggheten med skolan är som bortblåst o du måste jobba. Vuxenlivet jagar dig o du önskar att du kunde krypa upp i din mammas famn o bara vara. Gömma dig för en liten stund. Bli barn på nytt.
Samma år som jag slutade flyttade jag under hösten ihop med Jörgen o jag fick snabbt bli vuxen.
Räkningar som ska betalas o mat som ska finnas på bordet.
Nu närmar jag mig 40 o måste fortfarande betala räkningar o se till att det finns mat på bordet men inte för min egen skull som för 21 år sedan utan för min familj.
Mina barn.
"Fånga dagen" är verkligen ett citat som passar en dag som denna.
Dagen kommer aldrig igen så ta vara på den.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!