25 juni, 2014

Finfika gånger 2.

Ledig dag o gissa vad jag gjort.
Just det.
Tvättat o städat.

Känns som om jag inte gör annat när jag är ledig o ibland känner jag mig som en jäkla hushållerska men det är väl så det är när man är mamma o har familj.

Klart att jag får hjälp men de ser inte det jag ser, vad som behöver göras. Antar att de flesta har det så men ibland blir man bara så trött...usch.

Vi hann ändå vara ute i 2 timmar i fm innan regnet kom.
Grannen hade bakat en rulltårta med grädde o blåbär som hon bjöd på, mumsigt.
Vi samlade alla barnen på vår baksida o en annan granne fixade kaffe o vi hade sen en mysig fikastund. Barnen (5 st) satt fint på filtar o smaskade både glass o fika. Sötnosar.
Tack fina grannar för fikat, det var trevligt!!

I em hade jag besök av min fina vän Alex. Vi har jobbat ihop i många år tidigare men hon har bytt avdelning så det blir inte att man ses så ofta men när vi väl ses känns det som igår.

Det blev en god Knäckig persikopaj med vaniljvisp o kaffe.

Detta är resultatet i finfika gånger 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!