06 september, 2015

Jobb, kalas o köttbullar.

Helgens jobb är över o för min del har det varit en helg ok helg.
Bra o trevliga patienter... satt o tjuvlyssnade lite på en kvinna som pratade i telefon med sin make. Fick höra att jag var den bästa på avdelningen o det värmer ju så klart!

Det är de små stunderna som väger upp det tunga med yrket.
En bekräftelse på gott arbete.

Direkt efter jobbet idag åkte vi till pappa på kalas. Han har i veckan fyllt år o det bjöds på fika o glass.
Så mysigt att träffa familjen o så kul att se Oscars stora ögon som är så fyllda med kärlek för sin morfar.
De två är verkligen bästa vänner.

Väl hemma hade gubben min förberett middag.
Hemmagjorda köttbullar med gräddsås o potatis. Åh det var sååå gott!
Att slippa laga mat är guld värt. Speciellt efter en helg på jobbet.

Innan vår Lille bus läggdax hjälpte han sin pappa med att skruva ner grinden på övervåningen. Nu är det grindfritt i huset o vår lille kille börjar bli stor.

Imorgon börjar skolan för min del.
Lite nervös. Lite spännande o ska bli kul med lite nytt o framförallt annat.

Ny vecka o ser fram emot tisdag o onsdag då jag är ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!