08 september, 2015

Ledig dag nr 1

Så underbart med ledig dag o imorgon väntas ännu en ledig dag. Inte dumt alls.

Igår var 1a dagen på kursen jag börjat på Högskolan.
Studenthandledautbildningen på 7.5 poäng.
Känns riktigt kul o ännu roligare att träffa kollegor dom man inte känner från olika avdelningar o utbyta erfarenheter mm.
Ser redan fram emot nästa måndag då det är dags igen.

Idag började vi morgonen med tvätt o städ (som vanligt 😉) o redan klockan 9 var vi ute o Lille bus fick cykla på sin balanscykel.

På söndag tänkte vi höststäda o jag började redan idag med att plocka o rensa bort lite visset i trädgården. Under eftermiddagen klipptes även gräset.
I helgen packas utemöblerna o parasollet ner. Nu är säsongen över.
Funderar på att putsa fönster imorgon o byta gardiner i både kök o storarum. Får se om lusten faller på...

Ikväll efter middagen satte vi oss för en liten målarstund. Becka målade i sin bok. Oscar målade med vattenfärger o jag målade i min bok.
Det är lugnande att sitta o måla. Man släpper tankarna på allt o har full fokus på pennan. 
Jag är urdålig på att teckna men desto bättre på att färglägga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!