16 september, 2015

Semester helt plötsligt.

Ja. Denna veckan har jag semester. Var på skolan i måndags o är nu ledig resten av veckan.
Egentligen lite ofrivilligt men för Oscars skull.
Natten mellan torsdag o fredag sprängdes en handgranat på området som Lille O går på dagis (det renoveras i lokalerna han annars går på så detta är temporära lokaler).

Det var stort pådrag av polis, brandkår o journalister.

Skrev ett argt mail till Förskolechefen om otryggheten o att vi INTE kommer lämna vår son där längre. Hon ringde upp mig på jobbet under dagen o sa att de flyttat ännu en gång. Men hellre det.

Detta gör att jag är hemma.
Innan de ordnat upp med lokaler/flytt under fredagen sa jag till min chef att jag blir hemma pga detta.
Vill INTE lämna honom där. Känns inte tryggt.

Nu har de ju flyttat till andra lokaler o jag hade kanske kunnat jobba men nu har O en dunderförkylning så jag hade ändå fått va hemma. 

På måndag är det dagis i andra lokaler o kommer han gå dit.

1 kommentar:

  1. Usha vad otäckt hörde det på nyheterna, men missa i vilken område. Jag hade gjort som du och varit hemma med. Hoppas det kommer kännas bra med det nya stället på måndag, kram

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!