01 september, 2015

Olle.

Den lilla dockan jag köpte igår har helt klart blivit en favorit.

Den är med överallt.
I sängen, vid tv, när han leker med sina bilar mm.

Nu på morgonen har han bytt blöja (tog en ren av hans egna) o myst på golvet med täcke o kudde.

Bara för att man är motortokig behöver det inte betyda att man inte leker med dockor, eller?
Finns ju flickor som leker med bilar.
Jag lekte hellre med killarna i sandlådan än va med tjejerna som höll på med hästar.

Olle o Oscar är nya vänner.

2 kommentarer:

  1. Sunt att låta honom leka med det han vill, så länge det inte "skadar".
    E vill väldigt gärna ha en pistol av någon anledning (tror de leker cowboy på dagis) men där drar jag gränsen. Sånt kommer han få nog av när han är större.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig till fullo... så länge det inte skadar så gör det inget.
      Oscar ville ha mysse o bysse (mössa o bössa) när vi var på Astrid Lindgrens värld i maj men jag vill inte att
      han heller leker pang pang.. ändå pangar han med pinnar emellanåt för jag är som du. Där går gränsen.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!