09 september, 2015

Ledig dag nr 2

Så skönt med 2 dagars ledighet men idag har jag inte gjort annat än grejat.

7 fönster är putsade.
Gardiner är stryka o upphängda i kök o storarum.
De gamla gardinerna är tvättade o inlagda i skåpet.
Tagit bort mattan i storarum mer,  ska lägga på en ny till helgen.
Vattnat växterna.
Beundrat min ena solros.

Tvättat en maskin tvätt.

Lille bus är duschad o jag är duschad.

Lagat middag o gjort lunchlåda o frukost till jobbet imorgon.
Målat naglarna o kikar nu på tv.

Fullt upp med andra ord. Men dessa dagar är roliga. Speciellt när lusten infinner sig till att göra en hel del.

Tänkte först beställa nya gardiner till storarummet men insåg att det är bättre att göra till våren. Om några månader åker ändå julgardinerna upp o kan lika gärna hänga upp gardiner jag redan har.
Får bli nytt till våren.

Snart är det dax för sängen. Klockan ringer 4.45 för jobb. Men jobbar bara 2 dagar sen är jag ledig i helgen. Har jobbat 2 helger i rad så ser fram emot en myshelg med familjen trots att gubben är sjuk.
Förkylning.
Håller nu tummar o tår för att vi andra ska klara oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!