04 november, 2015

4e november.

Tänk att det redan är 4e november.
Men det känns inte. Det är för varmt.

När jag använder min skönaste o bästa långa halsduk jag fick av min pappa i julklapp för några år sen så känns det som om jag ska dö.
Jag får ingen luft. Kan inte andas. Varmt. För varmt.

Ingen idé att ha den än... får vänta till det blir minus ute.

Hortensian blommar för fullt o likaså Luktärten.
När vi var på kyrkogården i helgen så såg vi knoppar i Rodhodendron. Knasigt.
Nu vill vi ha kyla så det finns en anledning att börja smutta på lite glögg men som det är nu vill man dricka kallt o då gärna Ramlösa eller vatten.

Vädret är grått o trist men vi är ute en stund för att andas frisk luft. Oscar o jag har haft 2 lediga dagar ihop så mysfaktorn har varit hög.
I skrivandets stund cyklar han runt på sin balanscykel o jag har druckit en kopp kaffe i den blöta luften. Ska strax iväg på en liten skogspromenad innan det är dax att laga middag.

Imon väntas jobb igen men snart är det helg o jag är ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!