10 november, 2015

Lek med naglar.

Att det kan vara så roligt med naglar.

Jag är en fd nagelbitare som lyckats spara lite längd o det är så kul att testa på att lacka o dekorera dem.
Är absolut inget proffs men övning ger färdighet.
Jag har fastnat för Depend som har bra pris o sortiment för just naglar men älskar även Isadoras nagelsortiment.

Nackdelen är mitt jobb.
Vi får inte ha långa naglar eller nagellack om det är färgat. Genomskinligt lack får man ha o det är av hygienskäl.
Brukar passa på att måla med färg när jag är ledig.

Nu har jag testat Depends lack som gör ytan matt.
Man målar nageln som vanligt med färgat lack o när det har torkat tar man matta lacket o ytan blir just matt.
Testade även en liknande Fransk manikyr med matta tippar. Lite coolt.

Eftersom jag bara lekte lite innan är inte målningen tipp topp för det ska väck.
Senare idag blir det ljusare lack.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!