17 november, 2015

Kompis.

Äntligen en ledig dag som spenderats med familjens lilla lyckopiller.

Började morgonen med städ o tvätt o äntligen kom det en reparatör tidigt på morgonen o fixade vårat trasiga handtag till ugnen. Har varit lite besvärligt att använda ugnen men det har ju gått ändå. Men att det ska ta 2 v innan det fixades är under all kritik. Bättre sent än aldrig.

Oscar o Becka fick följa med till jobbet då jag skulle hämta en sak. Har aldrig sett Oscar blyg men när alla tittar på honom blir det ksnske lite för mycket.

Kvällen är här o våra magar är fyllda med fisksoppa som vi smaskade i oss efter handlingen på Maxi.
Becka o jag gick o kikade på julsakerna o det finns ju så mycket fint. Har hittat en ljuslykta jag bara vill ha så den slinker nog ner i shoppingväskan nästa gång.

Snart är det dags för lite välling o läggdax för minstingen. Men först lite Disney junior (vi har haft kanalen i ca 2 v o jag är redan trött på den.. kräks snart). Det visas samma program hela tiden..  o den klämkäcka musiken...gah..men Oscar gillar ju det o det är ju det som är meningen.
Sitter i soffan o beundrar min kompis. Min bästa kompis.
"Mamma, du är min vän"
"Mamma, du är min kompis"
Detta får jag höra på dagarna men är han sur på mig blir det:
"Mamma, du är inte min vän". Ha ha ha..

1 kommentar:

  1. Vilken tur att vi inte visat Anton den kanalen. Vi har också haft den i två veckor nu. Fast det finns hysteriska på barnkanalen med. Tina

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!