28 november, 2015

Mysdag till max.

Huset är pyntat.
Gardiner, stakar, stjärnor o annat är uppe. Slingan pryder enen på utsidan o balkongen har fått sig en egen slinga.
Varje Tomte är uppe ur lådorna o det är bara granen som fattas. Den kommer nog in om 2 v om jag får bestämma.

Julefriden har redan lagt sig o jag känner mig inte ett dugg stressad. Kan nog vara för att jag nu är långledig.
Det jag har framför mig är 9 dagars ledighet med början idag. Har skolarbete på måndag (hemstudier) men sen ledigt igen.

Morgonen började med att vi pyntade färdigt o fick undan alla lådor som Tomtarna låg i.
Sen åkte Jörgen o jag iväg själva för att kika lite i butiker bla På pall (de har billiga pynt, lyktor o krukor), Mio (funderar på ny soffa till nästa år), Rångedala plantskola, Plantagen o Coop.

Vi besökte 5 affärer men spenderade bara  280 kr totalt. Inte illa.
Köpte den lilla granen på På pall som syns på bilden. Hade den större innan o tycker de är häftiga. Kan stå framme året om.

Den obligatoriska vilan blev efter lunch följt av plantering av hyacint o gubben gjorde julens köttbullar. Mmm.. gott.

Nu är magen mätt igen o det blev tacolördag. TV väntar för lite slö tittande o det blir tidigt i säng då klockan ringer tidigt imorgon.
En tripp till det gula varuhuset väntar o den notan blir något dyrare än idag.
Eller va tror du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!