06 april, 2016

Migrän.

Underbart vackra krokusar som växer mitt på gräsmattan.



Har du någon gång vaknat och det känns som om någon hoppar på ditt huvud?
Det har hänt mig, inte bara en gång utan flera gånger.

Migrän.
I ungdomen hade jag så besvärligt att varje gång jag fick migrän så kräktes jag.
Min mamma har fått ta hand om mig många gånger och hon hade själv migrän så hon förstod mig.
Värken var olidlig och det är fruktansvärt.
Jag vill har det mörkt, tyst och en kall handduk på pannan.

I natt vaknade jag vid 2-tiden och kände att nu jäklar är det på gång.
Försökte somna om men när jag vaknade igen vid 4 så visste jag att denna dagen kommer få spenderas hemma.
Fick fint ringa jobbet och sjukanmäla mig, det svider eftersom jag förlorar pengar men värk är inget kul och hade inte klarat av att jobba, tyvärr.

4 värktabletter är intagan totalt, 2 koppar kaffe och en rejäl frukost samt dusch har ännu inte hjälpt.
Duschen brukar ibland släppa spänningar i huvudet.

Klockan närmar sig halv 11 och jag har fortfarande ont.

Det blir en vilodag för fru Sjöberg idag.
Nya tag imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!