07 april, 2016

Studenten.

Det är inte bara flytten som hägrar i familjen Sjöbergs liv.
Nä, om några veckor tar vår stora tjej studenten och det är även balen på gång, så detta planeras och förbereds i flyttkaoset.

Vår dotter har gått 3 årigt program på Almåsskolan på Florist- & Inredningslinjen med inriktning inredning.
Låter hur kul som helst och tänk om det fanns något sådant när jag själv läste.

Häromdagen beställde jag lite roliga ballonger på nätet och när vi nästa gång åker till Ullared tänkte jag kika på lite till dukningen. Servetter, serpentiner, mer ballonger, pappersduk mm.

 Hon har verkligen kämpat sig igenom de sista skoltrötta åren
och kommer gå ut med minst Godkänt i varje ämne.
Vi kräver inte superhöga betyg för varken jag eller hennes pappa var några superelever när vi själva gick i skolan så Godkänt är superbra enligt oss.

Har du själv tagit studenten?
Jag tog studenten 1993. (Låter som om det var 100 år sen!!)
Gick då ut 2 årigt gymnasieprogram på Handel- & Kontorslinjen.
Inget jag har nytta av idag då jag jobbar på sjukhuset, läste på Komvux som vuxen i 3 terminer och har idag jobbat på samma avdelning i över 12 år.

Häromkvällen gjorde vi iordning med inbjudningarna till studenten.
Det ni ser på bilden skickade vi som ett sms.
Tänkte gjort kort och skickat på posten men tiden räcker inte riktigt till tyvärr.
Idag är tanken att jag ska leta efter ett kort till studentplakatet, måste hitta något innan vi packar ner allt.







Rebeckas studentmössa med rosa detaljer
som ligger fint i en kartong i väntan på den stora dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!