21 augusti, 2012

Dålig uppdatering..

Ja, jag vet. Det har varit lite dåligt med inlägg den senaste tiden men just nu finns det inte så mycket att dela med mig av eller tiden finns inte riktigt. Detta inlägg kommer handla om vår helg som var.. lite sent men nu finns tiden för att skriva :)

Buskillen som kommit på att man kan stå på knä i sängen. Farligt.
Nu smakas det på allt, 2 framtänder är på G så nu kliar det nog rejält.


I helgen när vi skulle vila lite middag så kände jag mig iaktagen, det var Oscar som ställt sig  på knä.
Om han hade ställt sig upp så hade vi haft en olycka.
Vi har redan sänkt ner sängen till mittenläget men i helgen sänkte vi ner den till det lägsta så nu kan han i alla fall inte tippa över.

Vi har även hunnit med 2 kvällsdopp ute hos pappa. På fredagen & söndagen.
Skönt att äntligen kunna bada då min kropp satt stopp för bad denna sommaren. Jag som älskar att bada så vi passade på i helgen. Skönt.



Äntligen kunde jag njuta av ett dopp.


Backslick á la efter dopp.


Mina fina 2.


Emellanåt så brukar vi unna oss det godaste som vi vet i mysmat.
Smörgåstårta.
Varför bara äta det vid festliga tillfällen??
Det som är så gott ska ju kunna avnjutas en "festfri" dag oxå så ibland gör vi oss en tårta som vi har för oss själva.
Vi äter med stor aptit alla 3 & vid dessa tillfällen är det ganska ok att vara den enda som äter räkor.. mmm mums!

Goda smörgåstårtan som Rebecka, dottern gjort. Duktig tjej.



Nu har en ny vecka börjat & dagarna går åt till packande & små pauser med Oscar, framför datorn eller annat. Blir galen av att bara packa så paus behöver jag.

Inte lätt att hålla på att packa samtidigt som man måste kika efter en liten vilding som han börjar bli. Kryper iväg när man sätter honom på golvet, hittar allt som han inte borde hitta just nu, försöker resa sig upp utmed bord, kartonger, dammsugaren mm så man får ha ett öga på Lill-killen & det andra ögat på kartongen som man håller på att packa. Pust.

Om 9 dagar börjar vi flytta. På torsdag ska Jörgen upp för att hämta första hyresavin & får då även nyckel. Nu går det undan med väldig fart... spännande.

Nu är bebisen nerpackad så nu kan vi snart flytta :)

I väntan på något gott, snart!!

4 kommentarer:

  1. Gillar backslick, du är en vacker kvinna med ett väl utvecklat sinne för att blogga. /Hälsar ett bloggfans

    SvaraRadera
  2. Mums! Den där smörgåstårtan såg inte fel ut alls!

    Hoppas packandet går snabbt coh smärtfritt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Packandet går relativt smärtfritt men lite omständigt när Oscar är vaken. Han kryper efter en överallt o man är rädd för att trampa på honom men en dag i taget :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!