29 augusti, 2012

Näst sista dagen...
























Jag måste säga att jag vill INTE vika ihop & tejpa en enda pappkartong på läääänge för fasen vad det är jobbigt med flytt.

Kikade i min almanacka & det är imon torsdag exakt 7 v sen som vi kikade på huset så det har gått fort, väldigt fort. Inte konstigt man är lite stressad, svärt att sova & trött då man i vanliga fall brukar ha ca 3 månader på sig.
Sen vi bestämde oss för att flytta så har jag packat mer eller mindre varje dag, rensat & kastat, skickat me Jörgen skräp varje dag men snart är det över.
Idag är nästa sista dagen som jag kan packa för imon torsdag måste det sista vara klart för på fredag kl 8 på morgonen kommer flyttgubbarna.
Nu är det inte så mycket kvar men det kommer ju bli en sådan där go kartong med allt möjligt som kommer att packas upp sist av allt eller varför inte med en gång. Ja ja det ger sig :)

Becka har fått flytta ut i storarummet & nu ligger hon där sjuk. Hemma fr skolan idag med feber & ont i halsen. Lilla gumman. Inte får hon sova ifred heller då jag springer runt & Oscar busar.

Igår kväll bar Jörgen ner de flesta kartongerna som han & pappa ska köra till huset på torsdag kväll. Nu ekar nästan hallen (bild 2) tom men inte så länge till då vi ikväll ska bära ner det sista fr vinden.

Det gäller ju nu bara att vi inte glömmer cyklarna i källaren & Oscars vagn.


I väntan på… mycket!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!