05 augusti, 2012

Nu ger jag upp..

Bild lånad via google.

Nu är jag REDIGT less på min mens som krånglar.
Hur lång tid efter en förlossning ska den bli normal egentligen?
Kommer inte ihåg hur det var efter Becka men det jag går igenom nu förstör min vardag.

Nu efter Oscar blöder jag mycket rikligare & fler dagar, när man tror att mensen är slut så kommer den igång igen & man blir ledsen.
Mensen hindrar mig från att göra det jag vill. Fick stanna hemma igår när det var planerat att vi skulle till Liseberg, Jörgen får åka handla själv, får planera dusch & annat så att jag är "ren" när man har något planerat, inte glömma att ta både tampong & binda..
jag kan lugnt säga att mitt underliv kostar pengar.
Säkerligen mer än för normala "mensare".

Idag var Jörgen iväg & köpte Cyklo-F, har läst lite om detta & hoppas det hjälper mig.
Den ska göra så att blödningarna blir mildare men inte färre dagar. Håller tummarna för att den hjälper.

6 kommentarer:

  1. Fy va jobbigt, lider med dig. Det är ingen höjdare att blöda så mycket. Extra jobbigt under sommaren också. Hade problem själv med jätteblödningar som yngre. Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte roligt. Har inte badat en enda gång än under sommaren & jag verkligen hatar när den sätter stopp för mig.

      Radera
  2. det låter ju jobbigt och är säkert något som du kanske bör få hjälp med. Hoppas medicinen hjälper annars får du kanske gå till gynekolog som kan kolla att du inte har några polyper som orsakar blödningen. Det hade jag och fick skrapas så blev det bättre. Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte sökt hjälp än eftersom mensen nyligen har kommit tillbaka men eftersom den krånglar så blir det kanske att jag söker hjälp till hösten/vintern om den inte blir bättre.
      Har oxå hört om skrapning & att det ska vara mindre skönt men va gör man inte.
      Tack svärmor <3

      Radera
  3. Förstår dig, jag har haft problem med min mens också efter förlossningen, fast det blev efter att jag började använda preventivmedel, som jag sedan valde att sluta med eftersom mensen började krångla, men att sluta med det hjälpte inte och mensen fortsätter att krångla. Har nu fått en tid till en läkare, dom har pratat om hormoner och annat som ska återställa allt. Så jag hoppas det hjälper, och jag hoppas du hittar något som hjälper, vet hur jobbigt det kan vara...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen Anonym!!
      Skönt att veta att man inte är ensam om denna jävla (rent ut sagt) jobbiga period i månaden. Hoppas du får bra hjälp så du slipper besvären.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!