25 januari, 2015

Härlig dag.

Började morgonen med att slänga in en maskin tvätt o sätta på ärtsoppan på kokning.
Skönt att få mycket gjort på morgonen då vi skulle iväg till en vän till mig/oss som har köpt hus.

I världens ände bodde hon med sin sambo, Timmele. Väldigt fint hus med lagom stor trädgård, bra planerad o visst blev jag själv sugen på hus...men det förblir nog en dröm?
Min dröm (i hemlighet) är egenritat hus o vem vet, kanske en vacker dag.
Idag bor vi ändå toppenbra (dock långt till bussen) o trivs kanon.

Kvällen har spenderats till att förbereda för ny vecka med dusch av Lille bus som nu sover gott o det blir jobb, kalas o ännu mer jobb.
Våfflor till kvällsmat satt fint eftersom det var ärtsoppa till lunch. Ingen hade ork till att steka pannkakor.
Räkningarna är fixade, lunchlådan står redo i kylen för klockan ringer 4.50.

Imon väntas en matleverans från Coop o det är skönt att slippa veckohandla så nu räcker det med att handla på onsdag inför kalaset. Denna gången är det dottern som fyller år.

En vecka går fort...väldigt fort. Lite tråkigt men fler helger väntas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!