02 januari, 2015

Nyår 14/15

Ja, den kvällen blev inte som tänkt.

Vi hade bokat hotell o tanken var att vi skulle åka direkt efter att jag slutat jobbet vid 15 till Göteborg (bor i Borås).
Någon dag innan fick vi avboka då jag blev sjuk.

Snabbt fick vi ändra planerna o eftersom jag inte var fit for fight så blev det en enkel 3-rätters här hemma.

Det blev en variation av Toast Skagen till mig, gubben åt med en kycklingröra på o barnen bara brödet.
Till varmrätt blev det potatisgratäng med kött i en gräddig sås, fetaostsallad.
Efterrätten bestod av persikor under knäckigt täcke o vaniljsås. Tanken var att vi skulle göra egen glass men orken fanns inte.





Vid 12-slaget kikade på raketerna utanför fönstret o Lille bus vaknade.
Kom inte i säng förrän efter 1 på natten o somnade gott alla 3 i samma säng.

Skönt att även vakna utan huvudvärk för det blev inte en droppe alkohol, eller jo, en cider till maten. Det var allt. Jörgen ville hålla sig nykter då vi ville finnas där för vår stora dotter som skulle på fest.

Dagen efter plockade vi bort resten av julen. Granen åkte ut o jag bytte gardiner. Tur jag har en gubbe som är villig till att hjälpa till då jag inte orkar allt själv då jag fortfarande är dålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!