02 januari, 2015

Organisation

Före
Allt huller om buller o detta är ändå "städat".




Efter.
Lite mer organisation o inte allt på golvet.



Är det något som jag är allergisk emot så är det röra.
Då menar jag organisatoriskt.

Älskar att ha ordning omkring mig, jag mår inte bra av att det är stökigt så att jag ser det.

Plockar man undan disk, reklam som ligger framme, hörlurar/mobilladdare, något enstaka glas så ser det genast mycket bättre ut.

I vår familj är jag den ordningsamma o kan medge att det ibland går till överdrift men det är sån jag är.

Vår lille kille har ett hörn i vardagsrummet med lite leksaker o de ligger överallt i hela huset.
En bil/traktor/lastbil eller annat fordon åker med upp till övervåningen o ett annat kommer ner.. dessa leksaker är överallt o nu var det både kalas o julklappar under december o ÄNNU mer leksaker..
det värsta är när man råkar trampa på dessa hårda, vassa o knöliga leksaker. Då blir man förbannad.

Jag försöker på alla sätt få ordning i hans lilla hörn men går väl så där..
Nu hoppas att jag senaste inköpet av en bänk (tv-bänk)

från Ikea ska hjälpa mig med lite ordning men får se hur länge.
Tids nog ska allt upp på hans rum. Detta kommer ske under våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!