15 februari, 2016

Försenad egentid.

I lördags kom vi äntligen iväg på vår lilla övernattning.
Åkte en sväng förbi Alingsås och affären Balders Hage innan vi checkade in på


Tanken var att detta skulle vi gjort redan den 2a januari men eftersom hotellet dubbel bokat fick vi flytta fram vistelsen i 6 veckor.
Som lite plåster på såren fick vi VIP paket som väntade på rummet.

Nu har vi varit där och vi bodde i sviten.
Har aldrig tidigare bott i en svit så bara det var en häftig grej/upplevelse.
2 våningar, 2 toaletter varav en med bad, 2 sittgrupper, 2 tv:n o en otrolig utsikt.

Vi har ju bott här 2 gånger tidigare och vi njuter av lugnet och tystnaden till max.
Jag hade dock svårt för att sova för det var för tyst.. alldeles för tyst.
Mitt favoritrum är ändå Superior rummet som har balkong.
Det kommer jag boka igen... snart.



De 2 sittgrupperna med ett gott välkomnande på bordet.

.
VIP paket bestående av bubbel, choklad och badbomb.


Här skymtar du trappan upp till loftet.




Badrummet på övervåningen.


Espresso med goda små chokladbitar.


Bubbel.


Frukost på Alla Hjärtans Dag avslutade vår lilla weekend.
Så gott.
Min favorit på hotellfrukosten är ALLTID äggröran. Love it.

Tack min lilla gubbe för en underbar helg.
Alltid lika trevligt att komma iväg på egen hand.
Nu dröjer det innan nästa tripp men
till hösten väntar en weekend i  Stockholm
och får leva på helgens vistelse tills dess.

2 kommentarer:

  1. Härligt med egentid. Hotellfrukost är ju inte dumt det heller. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart med egentid. Vi kan prata utan att bli störda och kramas utan att någon vill vara med ;)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!