01 februari, 2016

Söndagsbrunch.

Igår firade vi vår dotter Rebecka som i fredags fyllde 19 år.

Tiden går så fort att man inte hänger med.
Minns när jag var 19. Då hade Jörgen o jag redan flyttat hemifrån o bodde på vår 2a adress. Vi flyttade från Sjöbo (Borås)till Dammdvedjan (Borås).

Vi ordnade med lite brunch för våra familjer.
Det serverades smoothies, färska frallor, 2 olika ostar, skinka, prickigkorv, kokta ägg, gubbröra, räksallad, potatissallad,  ost- &skinkfyllda tortillas, färskpressad apelsinjuice sanmt köpt juice, färska frukter o grönsaker, köttbullar, prinskorv mm

Alla tyckte det var gott. Väldigt gott o kul att göra. Roligt att kunna variera det traditionella tårtkalaset med annat.

Till kaffet serverade vi Kokosklädda päron med vaniljglass. (De hann jag inte ta kort på) o efter petade magen åt en massa olika håll. Mätta o belåtna.

Av oss fick hon ett presentkort att utnyttja på Ikea för att köpa lite nytt till sitt nya rum. Till helgen blir det en tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!