25 februari, 2016

Så gott med soppa.

Jag älskar soppa. Väldigt mycket.
Det är oftast fettsnålt, billigt o nyttigt (om det inte är gräddiga).
Skulle dock behöva uppdatera receptbanken med lite nya goda recept för jag gör lätt samma soppor.

En av mina favoriter är Kålsoppa. Gjorde en kastrull igår kväll.
Det är bara jag o dottern som gillar den soppan men det hindrar inte mig från att laga den. Desto mer till oss.

Jag är så glad att jag kan föra vidare recept på soppa som min mamma brukade göra. Klassiska soppor som Korvsoppa o Fisksoppa från Finland (med hennes twist).

Vad brukar du göra för soppa?

Jag gör:

Kålsoppa
Ärtsoppa
Grönsakssoppa
Korvsoppa
Fisksoppa
Köttgärssoppa (Cowboysoppa)

Skulle vilja testa Potatis o purjosoppa, Grön ärtsoppa o Spenatsoppa från grunden.
Enkla soppor som jag aldrig fått tummen ur att göra.

Ge mig dina favoritrecept på soppa!!

1 kommentar:

  1. Du hade några soppor att välja mellan. Jag gör en och det är fisksoppa. Per gör potatis/purjolökssoppa. Måste våga testa nya recept.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!