01 september, 2012

Flytt-uppdatering.



Jaha, nu är vi på plats & jag sitter i vårat kök i huset med Oscar som sällskap tuggandes på majskrokar. Gubben installerar den nya tv:n & innan dess kopplade han upp oss på nätet. Säger bara, tur att man har en man som kan sådant för jag hade gett upp direkt, har inte psyke & den kunskapen.

Gårdagens flytt gick väl.. flyttgubbarna, eller rättare sagt killarna (2 st) kom avtalad tid kl 8 på morgonen & vi åkte då upp till huset & började packa upp de första lådorna som redan var där. Tiden gick & det blev lite rastlöst så en sväng till Mc Donaldes fick det bli. Sen en sväng till Citygross för lite mathandling.

När kl var 16.20 så var allt färdigt, enligt flyttfirman.
Det fanns fortfarande någon småsak kvar i lägenheten som inte fick plats i deras lastbil & det har Jörgen & min snälla pappa tagit idag.

Natten till idag sov jag som en prinsessa.. inga ljud som stör i form av bussar, mopeder,  motorcyklar, grannar i trappuppgången, tidningsbudet mm mm. Inte undra på att sömnen var skön. Oscar var orolig i natt så det slutade med att han sov jämte oss men det var bara mysigt.

Dagen har inneburit uppackning av kartonger.. ännu mer kartonger.. lite lunch... ännu mer kartonger.. em kaffe me pappa... & emellanåt matning & blöjbyte.

Ikväll blir det en lugn tacokväll, en lååång dusch & slöande framför tv:n

Finns just nu inte så mycket att ta kort på förutom kartonger & en salig röra men det kommer :)

Önskar Alla en trevlig fortsatt helg & imon blir det ett avbrott i all röra för att fira min fina pappa!!

 
Äntligen på plats!!

1 kommentar:

  1. Det låter jobbigt med alla kartonger som måste packas upp men det är säkert härligt också att vara på plats. Hälsa din pappa och gratta om det är så att han fyller år. Men det kanske är något annat som firas. Tur du har som har en så snäll pappa till hjälp med flytten. Marianne

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!