20 oktober, 2013

Besök.

Igår lördag ringde kl 4.45. Bara att hoppa in i duschen för att bli av med gruset i ögonen. Shopping stod ju på schemat.

Vi var framme 7.10 på Ullareds parkering o den nedre parkeringen var nästan redan full.

Fick köpt nästan ALLA julklappar vilket känns skönt. Lite komplettering via butiker i stan o via nätet kommer behövas men ingen julrusch för oss i år, underbart.

Nästa besök till Ullared är planerat till 23 december och jag längtar redan.

Idag har vi haft långväga besök av min bästa vän som flyttat till Karlskrona.
Varje gång vi träffas känns ändå som om det var igår, men det är nog 2 månader sen vi sågs. Det är väl det som är att vara bästa vänner.
Synd bara på avståndet.
Saknar henne enormt emellanåt o speciellt på jobbet.

I em kommer jag få lite egentid då gubben åker till sin mamma en sväng. Oscar följer med o jag tänker göra det jag känner för eller varför inte göra någonting?

Kram till er alla ♡

PS. Är lite sen med att svara på kommentarer då det krånglar via mobilen men jag läser alla.

5 kommentarer:

  1. Å var de gifflarna goda, måste testa dom i så fall. Tänk vad man kan längta till vissa julsmaker. Tyckte om Dumles smak av gingerbread som de haft i två år. Hoppas de kommer i år med. Skönt att ni fick mycket handlat i Ullared. Själs ska jag shoppa i Göteborg till helgen och komplettera lite sånt som vi inte fick med oss hem från Ullared.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar, fullkomligt ÄLSKAR Dumles pepparkakssmak. Måste ju bara finnas i butik i år igen ;)
      Dessa gifflar var goda, smakade iofs bara på en men smaken var helt ok så testa vettja.
      Jag är sugen på att åka till Ullared igen, får se om det blir en sväng till lite tidigare än 23 dec?
      Kram

      Radera
  2. Ullared, ett äventyr! Innan när jag bodde i Växjö så funkade det bra att köra dit över dagen, ca 17 mil enkel resa. Nu när jag bor i Sthlm är det inte lika kul :( Jag och två kompisar körde ner en lördag förra året, det är ca 45-50 mil enkel resa och det körde vi på en dag. Jag körde fram och tillbaka och var väldigt mör i kropp och knopp när vi kom hem sen... Så kör gör jag inte igen, över dagen. Då blir det bussresa istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att det blir jobbigt med en resa dit, för oss tar det ca 90 min att åka dit så det blir några turer/ år (inte mig emot).
      Ni har inte funderat på att boka stuga?? De är superbilliga o har många bäddar o kul att åka ett gäng. Sen har de ju det nya hotellet som tydligen ska vara mkt populärt :)
      Bussresa funkar också fin-fint :)
      Kram

      Radera
    2. Ullared är trevligt, men bara över dagen :p Så bussresa om jag åker från Sthlm, är jag i Växjö så blir det bil :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!