22 oktober, 2013

Ordning o reda.

Morgonbus i full fart.


Klockan närmar sig halv 11 på förmiddagen o jag har redan hunnit med en hel del.

* Tvättat 2 maskiner tvätt
* Hängt upp tvätten på tork
* Städat under diskhon o plockat i ordning
* Lagat kvällens middag
* Satt på diskmaskinen o sen tömt den på ren disk
* Plockat undan leksakerna som jag rensade igår, var sak på sin plats i Oscars rum
* Tittat på Bolibompa med lille busen
* Ätit frukost o fått i mig en kopp kaffe

Känns skönt att kunna göra saker här hemma som man annars inte skulle lägga en tanke på, lite roligt också att det närmar sig jul o då är det kul att ha det iordning, förr städade jag som en galning till jul men har lagt ner det men lite plock här o där skadar ju aldrig.

Fick ett glädjande sms från gubben. Han har tagit semester på fredag så vi får 3 lediga dagar ihop. En helg går oftast så väldigt fort så nu kan vi njuta lite extra.

I em blir det veckohandling, hela familjen ska med så det blir väl ett låååångt kvitto denna gången :) Passar alltid på att köpa 2 pack blöjor när de har 50 kr rabatt o bara de tar ju stor plats, både i vagnen o på kvittot.

Meningen var att vi skulle ha lite besök i veckan av Therese men det får vi vänta med, Oscar är fortfarande för förkyld för att inte smitta. Vill ju inte att hennes lille Vilton ska bli smittad.
Det säkra före det osäkra med andra ord.

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Du kan få komma hem och fortsätta här ;)
    Jag har med lite semesterdagar sparade. Hade varit skönt att ta ut några. Men suger lite på det. Har legt in om några fl dagar i jul. Ska bli härligt :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland får man till det.. alltså få mkt gjort ;)
      Jag tänker jobba julen i år, därför tar jag lite strödagar här o där o anl till att jag ska jobba är att lillkillen är så pass liten fortf o det är roligare att vara ledig ca 3 jular framöver sen ;)
      Kram

      Radera
  2. Oj vad du är effektiv, härligt ändå att få gjort det tidigt på dagen, så kan man ta det lugnt och njuta resen av dagen. Här hemma får jag göra saker när tillfället ges, det är inte lätt med en lite mini man omkring sig.
    Snart börjar förberedelserna till jul, köpte två amaryllis lökar i går. Sen har jag 4 sparade sen åren innan, får se om det kommer upp nått av dom.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!