23 oktober, 2013

Trött..

...börjar bli trött på det mörka vädret o regnet.
I morse gjorde vi iordning oss för att gå ut en sväng men när vi var klara så regnade det, igen.
Eftersom jag inte har regnkläder o inte har lust att stå under carporten blev det att vi stannade inne.

Tvättade upp lakanen som skulle bytas o började baka bröd.
Hade egentligen inget recept utan slängde i lite vad jag hade hemma. Detta har vi nu avnjutit ikväll, ingen lust till att laga middag så det blev smörgås o kokt ägg.

Imon är det städardag, allt för att kunna ta dagen som den kommer i 3 dagar när gubben är ledig.
Funderar på om vi skulle åka en sväng till stan, blir ju alltid att man åker till Knalleland (stort shoppingställe lite utanför stan), har ju inte varit på Panduro än o jag VILL gärna kika in.
Sen skulle jag vilja besöka något Loppisställe.. är det någon som har tips om bra Loppis i närheten av stan (ej Frufällan).

Annars har det varit en lugn dag, beställt lite julklappar via nätet. Har småsaker kvar att köpa till barnens Advenstkalendrar, några större saker också men letar efter billigaste priset via nätet/butiker.
Vill bla ha en CD-spelare till Oscar, något som man lätt kan förflytta från hans rum till nedervåningen.

Oscar leker medans jag bakar.

En limpa gjord på smått & gott från skafferiet.
 
Mys på hög nivå.
 

1 kommentar:

  1. Ja höstvädret är inte det bästa just nu, vi han med en lite promenad idag innan regnet kom. Känns som om man inte varit ute på flera dagar.
    En cd spelare vill vi ha till Anton också. Lättare att sätta igång hans skivor än i stereon.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!