15 oktober, 2013

Pffft...

Pappa kom hem med 2 dinosaurier igår,
de blev omtyckta med en gång.
 

"Titta mamma.. RROOAARR"


Igår var vi hos läkaren med vår lille kille.
Träffade på en stressad, nonchalant läkare som inte gav mig något förtroende alls.
Om inte jag hade jobbat inom vården o frågat frågor så hade vi inte fått reda på några provsvar eller fått medicin mot hostan.

Inga infektionsvärden som var höga (CRP var bra) o ingen halsfluss trots ful i halsen o prickarna i ansiktet trodde han var vattkoppor, pffft. Det är det INTE, kan ju vem som helst se.  

Ja ja.. det blev Kåvepenin 3 ggr/dag för öroninflammation o hostmedicin 3 ggr/dag så nu är det "tvångsmedicinering" som gäller för vem gillar att ta äcklig medicin.

Hemma resten av veckan från dagis så det blir bara 2 arbetsdagar för mig då gubben blir hemma 1/2 dagen idag o heldag imon.

2 kommentarer:

  1. Det är helt sjukt att man knappt inte får hjälp när man vet att man/ens barn är sjuk.
    Krya på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack.
      Det känns förjäkligt när man får en läkare som känns stressad o har svårt med språket så nästa gång vill jag INTE ha honom. Nu mår han mkt bättre.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!