06 oktober, 2013

I love musicals!!

Detta datumet har jag väntat på sen i mars då vi bokade biljetterna till showen "I love musicals" med Peter Jöback.
Unnade oss en natt på hotell o inte vilket hotell som helst utan Gothia Towers o jag säger bara S H I T vilket jäkla häftigt hotell.

Vi hade bokat ett rum som gick under benämning SKY, detta låg på 20e våningen o det ingick
1 dagstidning
Mousserande vin
Choklad
Fri roomserviceavgift

Eftersom vi hade en tid att passa senare på kvällen så blev det just roomservice.
Har aldrig utnyttjat detta innan så nu var det väl dags.

Showen var helt fantastisk o jag tyckte det var en häftig känsla att få se sin idol på så nära håll, vi hade fått tag på platser på rad 4 så vi såg jättebra.
Scandinavium som är en stor arena tar mycket folk o när jag kikade bakåt så var läktarna fulla o även sittplatserna så att betala några hundralappar extra för våra platser var helt klart värt pengarna.

Frukosten dagen efter serverades på Heaven 23, populär restaurang på 23e våningen.
Helt otrolig utsikt o vi såg även den utomliggande poolen som är i byggnaden bredvid.
G Towers (för er som inte vet) är ett hotell på 2 torn o ett 3e byggs i nuläget. På torn 2 har de en pool som är utanpå huset o väldigt omtalat. Kika in på deras sida så fattar ni vad jag menar.

Innan hemfärd åkte vi förbi Ikea, blev lite nya glas till köket o annat smått o gått.

Haft en underbar fredag-lördag med min man o eftersom vi båda fick mersmak har redan biljetter blivit bokade till "Sweeney Todd" i Stockholm på gubbens födelsedag i vår.
Älskar filmen o ser verkligen fram emot ännu en Jöback-upplevelse.

Ps: Inte den bäst kvalitén på korten men va gör det ;)



Äntligen på plats.


Superbred o superskön säng.
 

Välkommen till Hotell Gothia Towers.
Tack!


Roomservice.
Hamburgetallrik o den omtalade räksmörgåsen
King Size, så gott o så mättande.
 
 
30 min innan showen började o här ser man
hur nära vi satt scenen.
 

Akt 2 är slut o jisses vilket drag.
 

En favorit o kan säga att ALLA hår stod rätt upp på hela kroppen.
 

Hela ensemblen.

Skivsignering efteråt o givetvis köpte vi en skiva o fick den signerad av hela ensemblen.
 

Peter Jöback, Ma-Anne Dionisio, Scarlett Strallen, Gunilla Backman o Norm Lewis.


Entrén i natten.
 

Breakfast with a view.
Scandinaviums tak syns o även gamla Ullevi.
 
Så gott o ja, inte LCHF direkt men jag hade gett mig själv lov att fuska.


Älskar hotellfrukost!!
 

Liseberg ovanifrån, 23e våningen.
 

Här ser man hur poolen "hänger" utanför byggnaden, scary.

2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha haft det underbart, synd bara att Oskar har blivit sjuk igen, hoppas det går fort över.
    Åååå den där räkmackan är förbaskat god, vi var där några gånger och åt den under tiden vi bodde i Göteborg.
    Lite lyx måste man unna sig ibland.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du lagt ut från er härliga helg i Göteborg. Jag hade nog haft svårt att kolla ut eftersom jag har svindel men helt fantastiska höstbilder. Roligt att ni hade en så fin upplevelse av showen och hotellet. Tråkigt bara att lille Oscar blivit förkyld. Alltid värre när de små är dåliga. Vet att det är jobbigt med förkylning eftersom jag är vrålförkyld just nu men alltid värre med de små. Krama och gosa med honom så mycket ni kan. Puss till er alla från Marianne

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!