14 oktober, 2013

På bättringsväg.

Nyvaken liten innan senaste dagen på dagis.


Nu har det gått 9 dagar sen vår lille kille blev sjuk o än är han INTE frisk.
Mycket piggare o får i sig lite mat/välling men har en hemsk hosta som gör sig påmind så fort han aktiverar sig.
Prickarna i ansiktet är kvar men har börjat blekna.

Fått en läkartid idag för i fredags var det omöjligt att få någon hjälp o inte var det akut heller så det var bara att låta helgen gå.

Själv har jag jobbat lördag o söndag. Varit mycket på jobbet men hanterbart.
Fick ett smeknamn av en patient "Syster sol". Hon har smeknamn på alla som har hand om henne o jag är mycket nöjd med mitt nya namn :)

Denna veckan kommer bli lugn o skön.
Idag är jag ledig o arbetar sen bara 3 dagar o till helgen blir det äntligen den efterlängtade trippen till Ullared. Denna gången åker vi utan barn men tar med min lillasyster istället (men hon är ju vuxen).
Det ska köpas julklappar till barnen. Har du några tips till en 2 åring o en 16 åring så släng in en kommentar.
Måste ju även tänka på present till lille bus då han fyller 2 på annandagen men i år ska vi ha kalaset i början på dec, orkar inte ha? kalas så nära inpå julen för det är alltid vi som har julen hos oss, i år blir det annat då jag jobbar.

Detta året köper vi INGA julklappar till de vuxna, mysigare att träffas en stund under jul för att bara umgås men själv ska jag jobba.

Har satt upp mig på schema för att jobba julafton kväll, juldagen o annandagen men det är rätt mysigt att jobba julen, jag har inga problem med det men skulle självklart vilja vara hemma med familjen men på detta sätt så slipper jag jobba på 3 jular framöver o det är ju de som är roliga sen när Oscar är äldre. Nu minns han ju inte att mamma jobbade julen.

4 kommentarer:

  1. Det var ett fint smeknamn på dig som verkligen passar. Kan tro att du är en sol i mångas liv både de patienter du vårdar och även för din familj, syskon o pappa. Lycka till med trippen till Ullared. Ni hittar säkert många julklappar när ni är på plats för det finns ju massor att välja på. Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var fint skrivet :)
      Hoppas också vi hittar bra saker i helgen men vi brukar inte ha problem med det.
      Kram

      Radera
  2. Hoppas ni fått nån bra medicin som hjälper honom att bli bättre.
    Härligt smeknamn du fått, måste kännas bra att gå till jobbet och veta att man är uppskattad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint smeknamn o det hjälper en när man känner att det är tungt på jobbet o jag vet att jag är uppskattad för det jag gör :)
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!