19 februari, 2014

Vår weekend.

Helgen som var spenderades i storstaden Göteborg.
Min man hade ju fått en hotellnatt på Gothia Towers i julklapp o i helgen blev det av.

Förväntansfulla o längtade verkligen efter en natt ihop o det mesta som kunde gå fel gick fel men skönt ändå att komma hemifrån lite.

Väntade i kö i ca 25 min för att få checka in o får då reda på att vårat rum inte är färdigt, inte städat.
Dyr drink i foajen i väntan på rummet, fick dock värdekuponger på 250 kr som kompensation, vi fick tillgång till rummet 2 timmar senare än utsatt tid beställde mat via roomservice vilket gjorde att jag fick äta själv när gubben redan fått i sig sin mat (min mat var rå o beställde en ny), vaknade mitt i natten med världens huvudvärk (migränanfall).
Kunde inte sova, kände mig som ett ursketet äpple, låg i sängen o funderade på hur jag skulle göra om jag var tvungen att kräkas o skita samtidigt.. (konstiga tankar), gubben fick dagen efter gå o äta frukost själv o jag som längtat så mycket efter just detta.

Efter en snabb dusch skyndade jag mig ändå upp för att ta mig upp till 23e våningen för lite frukost men inget smakade, mådde fortfarande dåligt. Slöade på rummet innan hemfärd.

Var hemma kl 10 på söndagen o sov i 2 timmar när vi väl kom hem. Underbart.

En natt på hotell är inte alltid så mysigt som man tänkt sig men med rätt sällskap kan man ändå ha väldigt trevligt o om inte annat så kunde vi kramas lite utan att någon liten bus kom o la sig emellan :)







Snabbmat i bilen i ösregnet efter ett besök på Ikea.

 
 
Hotellentrén.
 
Dyr dryck i foajén.
 
Häftigt i taket i foajén.
 
Värdecheckar á 250 kr.
 
Stor säng med fruktansvärda kuddar.
Nästa gång tar jag med min egna.
 
Em-kaffe på rummet med en bit choklad
som hotellet bjöd på.
 
 
Hamburgaren via roomservic.
Väldigt god men dyr.
Blev billigt med värdecheckarna, Tack!
 
 

2 kommentarer:

  1. Nej så tråkigt för er, när ni sett fram emot detta så mycket. Men sånt kan man ju inte rå för, skönt ändå att komma hemifrån lite. Ni får boka nått nytt till hösten och se fram emot, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har sen länge redan bokat en natt i Stockholm i april, ska se Sweeney Todd med Peter Jöback, en helg är även bokad till hösten då vi ska se Livet är en schlager, har fått dille på musikaler :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!